Jak vybrat výhodný mobilní tarif
Publikováno: 30.9.2015
Rozčilují vás vysoké účty za telefon a otevírá se vám kudla v kapse pokaždé, když se vám někdo ze známých pochlubí, že za volání platí dvakrát méně než vy? Oplaťte mu stejnou kartou! Nemusíte mít známé na příslušných místech, ani ovládat mobilní magii. Stačí na to jít chytře a s rozmyslem. Jak? S tím vám poradíme my.
1. Měsíční paušál nebo předplacená karta?
Pokud používáte předplacenou kartu a každý měsíc dobíjíte za více než 300 Kč, je ten nejvyšší čas prozkoumat nabídky měsíčních paušálů. Zpravidla nabízí levnější volání, SMS i data a s trochou snahy a hledání se dají pořídit i za cenu dobíjeného kreditu. Za stejné nebo hodně podobné peníze si tak užijete mnohem více muziky.
2. Plaťte jen za to, co opravdu využijete
„Statistika nuda je, má však cenné údaje“, říká notoricky známý popěvek písničky z jedné pohádky, jejíž tvůrci možná ani netušili, jak důležitá slova vypustili do světa. A když se toho budete držet, rozhodně neprohloupíte.
Ode dne, kdy jste si sjednávali vás současný tarif, dost možná uplynul nějaký ten pátek. Vaše potřeby se mohly změnit, což se následně projevilo na podobě vašeho měsíčního vyúčtování. Ještě než se tedy vrhnete do porovnávání nabídek mobilních operátorů, zalovte ve svém archivu a vytáhněte faktury za telefon z posledních tří až pěti měsíců. Vypište si, kolik průměrně provoláte minut, kolik odešlete SMS a kolik dat za měsíc spotřebujete. Teprve vyzbrojeni vaší soukromou statistikou se vydejte na lov lepšího a hlavně levnějšího tarifu.
3. Nejen za kolik, ale také komu
Nejen počet provolaných minut, odeslaných SMS a množství spotřebovaných dat je to, na co byste se měli zaměřit. Popřemýšlejte, s kým nejčastěji „visíte na drátě“. Pokud se v první desítce nápadně často vyskytují členové vaší rodiny, zkuste se s nimi domluvit na výběru stejného operátora. Co si budeme povídat, volání v rámci jedné sítě je vždy výhodnější.
4. Do boje!
Ještě než se pustíte do srovnávání nabídek mobilních operátorů, zkuste trochu potrápit toho stávajícího. Nemusíte zrovna volat na zákaznickou linku a vyhrožovat nedobrovolnou koupelí v betonu. Docela dobře postačí, když operátorovi sdělíte, že uvažujete o přechodu ke konkurenční společnosti. Jste-li zákazníkem známé trojky Vodafone, O2 nebo T-mobile, máte slušnou šanci na získání tzv. referenční nabídky. A když to nevyjde napoprvé? Nevadí. Prostě to zkuste za pár dní znovu. Třeba si to operátor ještě rozmyslí.
Právě retenční nabídky jsou přesně to, co výslednou částku na vyúčtování obvykle srazí nejvíce. Jedná se o zvýhodněné individuální nabídky, jejíchž úkolem je udržet zákazníka u operátora. Mezi ty nejčastější patří 50% slevy, drahé telefony za akční ceny, nebo třeba slušný balík volných minut.
5. Desítky operátorů za pár minut
Operátorů je mnoho, času málo a v cenících je často takový zmatek, jako v centu Prahy v době dopravní špičky. Pokud ale na matematiku nemáte hlavu, nebo vás prostě a jednoduše nebaví, netrapte se s přepočítáváním hory čísel. Kalkulačka cen během chvilky seřadí nabídky od nejlepší po nejhorší a to vše s ohledem na vaše potřeby a požadavky. Kolik a kde ušetříte tak budete vědět už za pár minut.
6. Řekněte si o radu
Pokud si raději vše řešíte po svém a o rady ostatních příliš nestojíte, v tomto případě byste určitě měli udělat výjimku. K neveřejným nabídkám, které nejsou běžným spotřebitelům dostupné, se totiž jinak než skrze zprostředkovatele nedostanete. Nápomocné vám budou různé online srovnávače, či přímo call-centra.